2015年10月31日星期六

應對Liu Sir 的坐長途機之苦。

跟網友 Liu Sir 講起, 從僑居地返國內及香港乘搭長途飛機的苦惱, 勾起陳年往事, 每一個人的命運都不同, 有人一世好運, 有人做什麼事情都有阻滯, 好多時候無法解釋, 老鬼想當年第一次出國, 果種無端白事的煩惱令人束手無策, 尤其那個時代, 華人都是受到或多或少的另類對待, 今天的小朋友,特別是香港的小朋友,不知是否教育當局對歷史的教育沒有興趣或者是特別淡化,淡忘歷史,另一方面,坊間"有心人"太多,都是灌輸反面及負面民族資訊, 至令那些小朋友不知"所謂"的去"懷緬"那個時代的那個世界,憾事也, 老鬼只是如我自己遭受遭遇的那個時期那個世界, 不過人各有不同, 可能同是那個時期,有人有非常好的遭遇也不定, 那些人自然會對那個時候那個政府會深為感激。

平生第一次坐飛機就是上圖那款英國三义戟航機。
 (圖來自互聯網Airliners.net 版權屬於Mr. Andrew Abshier)


一生人第一次坐飛機七十年代初,係做傍友隌同我任兼職的電子廠的老細從香港去廣州,一起飛,未坐定,到了!!!當時是英國佬的三义戟林永遠健康坐果隻,飛機隔聲很不好,噪音非常。

七八年第一次遠渡重洋,從香港乘英航到英公總公司學習及訪問所代理的英國廠商, (剛從B.O.A.C改為Britsih Airway無幾耐是當時最新的波音747, 出發時,大陣象了,成棚人來啟德送機,好似生離死別咁,主要是公司很少會派華人職員到總公司學習的,若干年才有個名額。


 上圖是BOAC二戰後所用的美波377客機。

 上圖是英國名航機VC-10。後來又是被工會搞跨咗間廠,至被美國後來居上,壟斷世界航機生產,直至空客公司出現。



 波音747初出世,BOAC就用了。
(以上圖片皆來自互聯網)
註: BOAC 相當年是世界首屈一指的泛世界客機服務公司,美國佬尚未成形, 可惜, 被李乜人嘅祖師(偽工運人士) 果類工棍搞死咗。

當時長途機還未能完全直航要停幾個站,第一個,巴基斯坦喀拉蚩,加油,第二個杜拜,加油,加油期,有識途老馬會下去機塲休息。

老鬼初出埠,慌失失,唔敢,只有係座位乾等係杜拜,唔知點解加油加到滿地都係老鬼坐嘅位剛好見到晒,啲中東佬係度鬼殺咁嘈,(我係機內,當然聽唔到,但係睇到佢地指手劃腳頓頭頓爪口噏噏亂成一片, 冇幾耐,有消防車到幾個神高神大中東佬消防員拚晒老命咁拉條水喉出來,點知忙中有錯, 條喉打咗"節"拉唔開, 左抽右扯,先之伸直, (香港消防,全世界最醒, 不過今時今日如何, 唔知咯)  開水射散地上燃油老鬼心想呢次如果有人唔覺意,整著啲火就係咁大了。心中驚,但係唔知點做直至好耐,好耐,好耐落咗機嘅同新上機嘅返晒嚟跟住話要到飛然後至放下心頭石。

跟住起飛去大英倫敦七八九個鐘頭去到上空一片雲霧白矇一片,到飛極都唔到感覺架飛機團團轉唔知幾多個鐘頭宣佈天氣不好太大霧未能降落要轉飛德國因為總公司人事部已派人接我機點算?
飛機過了英倫海峽到了德國法蘭福克機塲天氣一樣唔好又係打轉最後迫降成機人都已經坐到吽咗蒙咗儍咗還有成機佔大部份係新界人好多都係第一次出門個個徬徬徨徨當然包括在下果陣航行公司比宜家細心得多派人照顧入了機塲分隔室, (當時中國未強大中國人被視為次等人名為照顧,實為監視因為外籍人士另有安排。 )

我地當時係攞 BOS, 果陣時仲未有BNO, 我唔好彩十八歲果年英國佬開始出賣殖民地臣民發明了BOS, 我早一年出世就有資格攞正式"不替薯””爬薯卜了。 BOS 樣子跟正式英護照一樣, 內人又係九成九一樣, 比BNO正規一些, 只係係開頭篇文字加上一句, 持護照人並不自動有居英權, 咁就香港臣民馬上成等公民! 其他國家一見, 馬上打醒精神, 呢位仁兄或仁姐係假英國人, (所以唔明點解家陣香江有班大帝成日舞之米字獅龍旗出嚟哭哭鬧鬧要向大英詐嬌, 真係唔明!)。

成班人飢、渇、攰交迫航空公司派三明治不過當年仲未太興瓶裝水唯有飲生水。 

等等等,等到晚上成九點幾最後航空公司擔保入境去德國海關排隊做臨時入境紙攪咗一輪航空公司安排大巴士,送去機塲附近酒店到酒店又攪咗一輪分配好房開餐!

餓鬼搶屎嚟形容十分貼切!家陣香港人好鬼屎忽成日鬧河之北嘅人冇規矩,冇文明唔識跟住嚟,唔識排隊其實香港人好唔到幾多咋當年一樣....!!(其實今時今日香港人都係咁如你參加個旅行圔去食飯或去做乜嘢今時今日嘅香港人,不論大小老幼,不也一樣係, 香港人不論後生、中年、老年、少年、細路仔, 男女老幼, 最用得多嘅詞語係…"霸位"二字, 到今時今日,竟是越來越普遍,今次回港, 更三番四次在地鐵及公車被"土生香港年青男女"搶位、霸位, 心痛兼心實。舊年好惜我嘅細姪女,請我去尖沙咀某大酒店食自助餐唔平㗎到有啲著數食物出嚟唔係又係lady and gentlemen 一齊忘記了佢地鬧人唔文明, 嘲人冇規矩嘅野佢地做埋一份!!!) 當時老鬼對這現象並沒有一絲毫反感因為人本是自私個體人不為己天誅地滅究其實質人其實係動物種這是天性, 而且, 二十幾三十個鐘頭困在鐵皮箱內的痛苦, 飢渴, 這種急燥行為完全係自然。

中華人,不論是香港人馬華人加籍華人美籍華人英籍華人强國人弱國人都是同DNA, 什麼DNA? 為兒為女是也

當時有攜帶小童的人首先爭奪頭籌去搶奪!!!!給他她們的子女也其道德情操多麼偉大不是那些唸了幾年洋書,洋文身變中產身為高等華人高等學人高等知識份子那樣站於他她們的所謂文明,文化,情操指三駡四以證明他她們高人一等!!! 

閒話不提,轉回第一次出洋辛苦困窘的往事。

吃完大餐, (最記得者,係酒店整咗味,西洋菜釀雞,西餐嚟㗎,至今尚記起該雞的美味主要因肚餓上房瞓第二天一早集合全體華人(港人)再被去機塲又再上機等待!!!等等等,好了,起飛了好快過了英倫海峽倫敦依然迷惘再次兜圈最後,最後飛機降落了出海關英國佬關員攞起我本BOS, 左看右睇左問右問, (當時英政府講過, BOS 同正式英護照大致一樣其實係好大分別。)慌死我去攞著數好在公司準備晒公司介紹信,來回機票,這個那個那位關員雖然又係這個那個最後都吸印放我入境不過我張入境紙果欄我填嘅國籍,被佢打咗交义,(我係跟英國護照填, British) 劃咗然後用佢嘅好難睇嘅英文寫上"Hong Kong二字!從這一刻開始, 我對事頭婆張相講聲"再會"了,人地都唔認你為自己人, 為何仲要監人賴後?

在英期間屢遇略帶歧視待遇那時是七十年代後期所以對於今天的香港某曾用阿爺銀紙去英留學嘅某大本姓曹的陶乜才子今時今日猛咁跴阿爺,同猛讚米字旗老鬼有啲奇怪莫非佢係當時英國從未有過不愉快經驗不過佢係去讀書老鬼係去學師可能大不同。

這一次一生人處男渡洋乘飛機悲劇由出發起至入英國境前後多少時間……?
超過三十小時!!!!

到埗之時星期天出到機塲舉目無親總公司派來的人當然唔會出現因為佢都唔知點接我好有公眾電話亭不過唔識點打問路一開口冇人聽得明香港仔講嘅英文原來香港人又係夜郎自大成日嘲笑星架坡佬及印度佬嘅英文原來香港仔英文一樣五十步笑百步好多香江老師教的包括果時才子乜家傑教嘅英文唔啱, (家陣一樣你去聽一聽何俊人大律師的英文你去聽一聽嫁咗鬼佬幾十年嘅毛姑姑姐姐嘅英文老鬼唔敢批評不過經驗就是經驗,出咗鯉魚門, 香港人的英文什麼也不是!) 本身英文及英語就是差再加幾十個鐘頭混沌更加忙無頭緒拿著行李在機塲出口, 人生路不熟, 茫然若失, 怎辦???

老安强調, 以上乃老鬼當年不幸遭遇, 人之命運各有不同, 其他人大都可能是順風順水, 路遇貴人, 永享特權及照顧, 好似劉乜卿姐姐, 李乜銘大狀, 陶乜杰才子, 佢地係英國, 可能如魚得水, 邯鄲學了正步, 漢人學了胡語, 所以一向看不起一眾華人及强國人, 一向汙辱他她們的祖宗。

所以,千萬不要瞎子摸象, 在下所說是在下的經歷, 在下命格唔好, 運唔好,祖宗冇靈致有阻滯而已。

又:如果是今天, 這些延誤發生在强國人身上, 哦!好看了, 有戲了, 他她們肯定不會像我們那時一樣, 有如膏羊,任擺佈, 國强是不是有利呢?

7 則留言:

Liu 說...

安兄, 早晨 !
好多謝這一篇, 太多共同回憶了, 因為我也是1978年離開香.
坐的是法航747. 途徑也差不多 , 不過我在以色列停留, 也是人生難忘的經驗......
太多的感想了, 待回過神再傾過.
祝周日快樂.

Liu 說...

看來G網不要長篇大論, 所以把先前貼的都刪了. 現在再剪裁補貼:
........................................................................
當年的航空公司都好大方, 好多東西送. 表姊68年走的時候 , [泛美]除了送襟章, 還有旅行袋. 表姊不要, 送了給我作上中學的禮物.
表姊出來十年之後 , 又叫我去她那個不知名的地方. 老父一見有飛機坐, 就賴著表姊也要申請他去……可惜坐完飛機遊完埠 , 一見勢色唔對, 老的急速[打退堂鼓] 了, 留下個傻仔在彼方還人情債.
那一年出國還是在[啟德] , 都是晚上的機. 來送我的, 只有一個同學 , 老父的卻有一大群….朋友 , 非常熱鬧 , 而老人家也非常開心.

Liu 說...

飛機剛出鯉魚門, 就到曼谷了 , 因為法航要接客 , 所以停了2個鐘頭左右 然後到了印度新德里, 伊朗德黑蘭都是一樣, 坐在機上等新客, 只有到了中東的***不一樣, 全機的人都要下機到機場[ 安檢搜身] 和[問話].
我當時就[大惑不解] , 我只過[過境]性質 , 又不是到妳國家 , 做這麼多功夫為啥 ? 後來才醒過來 , 人家剛打完[ 六日戰爭]
在半夜三更的賓居里安擾攘了幾個鐘, 大家終於可以重新登機, 直奔巴黎[戴高樂]…………….

四零後 說...

想當年,在英的日子,始知國强之需要,洋如終是洋, 國不强, 始終受KS,不過很奇怪,有些人去了浸洋水後,反而絕對低頭,巴不得漂白,又係另一體會。

Liu 說...

我因為不是香港出生, 拿的是CI. 所以賓居里安[安檢]的時候特別嚴, 反而甚麼都不懂的被分開檢查的老父安然過關.
1984年做交換學生時去了英國2個月, 在過DOVER海關的時候 , 隨身行李翻倒轉,連褲袋都要反出來 , 足足俾人家玩左大半個鐘.................

Liu 說...

今日看了兩則新聞 , 很有點感慨 , 也鬱鬱不歡一整天:
其一是特首千金掌摑阿媽......
其二是政務司長的一番話:
[[政務司長林鄭月娥繼早前自創「官到無求膽自大」金句後,她昨出席教會活動時有感而發,慨歎現時特區政府堅持做正義的工作,往往會被責難,她並臨場「爆肚」引述福音「真福八端」的第八端——「為義被難真有福」,她指有人認為這句福音對她很適用,她笑言「因為天堂已預咗位俾我」。
...................................................
在故鄉 , 我敢相信沒有人能做得好管理的職位 , 因為正邪鬥爭 , 為的不是[以民為本].
這個爛攤子怎樣攪去? 天知道.

四零後 說...

老妻及細仔千足萬咐,切勿睇聽上網香港新聞!佢地怕我高血壓!驚我腦衝血!