2015年11月1日星期日

三四等公民在Dover 遭遇, 白頭宮女話當年, 答 Liu Sir 當年又係Dover 嘅遭遇。

回應 Liu Sir 當年遭遇…
"我因為不是香港出生, 拿的是CI. 所以賓居里安[安檢]的時候特別嚴, 反而甚麼都不懂的被分開檢查的老父安然過關.
1984年做交換學生時去了英國2個月, 在過DOVER海關的時候 , 隨身行李翻倒轉,連褲袋都要反出來 , 足足俾人家玩左大半個鐘......."

老鬼又講下我遭遇。

講起Dover, 一肚火, 想當年,周末有假期,響往法國,買了自由行套票去法國,英文當然水皮,法文更是佢識我,我唔識佢,幸好同船有馬華,(全世界最好的華人係馬華及星加坡華人,都是樂於助人,這是我江湖行體驗,最K乜T乜係知識份子港人,(新界人除外,尤其新界客家,一定幫忙),我的經驗係令我一竹篙打一船人。)幾位馬華帶我及教我點買車票,點去我客棧,熱情細心, 係巴黎玩咗周五周末周日,再乘渡輪返英,敝家火, 係Dover,海闗揸住我本"不替薯””爬薯卜”左睇右睇,前問後問,問我去英國做乜,我一唔覺意話咗係Training,大鑊!條英國海關馬上找另關員過嚟,阿支阿左, 問我有冇工作簽証,又問呢問爐, 當時年少氣盛,本想發作……。

人在江湖, 又有家有室, 尤其想起家中幼兒, 飯碗要緊, 骨幾聲, 忍、忍、忍! 又曾經在港英政府多年, 熟知公務員性格, 大都是多一事不如少一事, 主要係要攞 Face 同埋攞威, 要真係做嘢, 填 Form 幾 Form 幾, 係人都怕麻煩, 一於發揚香港仔性格, 扮死狗, 扮可憐, 扮天真, Sir 前 Sir 後, 解釋所謂 Training 只是廠家介紹產品而已, 而本人係口水佬, 銷士, 主要推銷大英帝國產品, 越睇越驚入唔番境, 情况惡劣, 於是最後一招, 攞出名片, 上面有總公司招牌, 地址, 那個時候, 當時打工的英國公司, 係大英帝國係數一數二大企業, 主要係生產令人生癌產品, 另外是世界最大製造紙張公司 (如今幾十年後, 已經煙消雲散, 冇咗咯!)

兩個闗員, 被我李鴻章式與及李乜銘式的漢奸走狗態度, 奴才態度,賤民態度, 已經輕飄飄, 開心不已, 再加上一看名片, 哦, 原來此人乃大英走狗一名, 於是態度漸漸改變, 輕駡一聲, 下次要講清楚一些, 唔好嘥你我時間, 吸章放行……哈哈, 又一趣事, 上次在倫敦入境, 填入境紙國籍, 我填 British, 俾海闗"差"咗, 呢次我填"差哩殊", 果個海關又"差咗", 改寫為 "British Subject", 唔係"British", 而係多咗個"濕直(Subject)", 香港人原來在大英人心中, 目中, 只是三四等公民而已, 老鬼真係好唔明白, 家陣香江咁鬼多人成日舞住枝米字旗, 佢地心態係唔係賤過老鬼呢?

講講下, 講番的好嘢, Dover 真係風景雄偉, 想起大不列顛二次大戰舉國同心對抗納粹德國侵略果種精神, 如果中華民族抗日戰爭時舉國能有大英的團結堅毅, 相信東洋鬼子不太容易幾年之間, 差不多全個吞噬中國大地。

 70年代橫渡英法海峽的渡輪。

當年老鬼"好像"就是乘這些渡輪了。

 同船相識的馬華朋友及其未婚妻,記得他是姓葉的,客家人。





 在法國著名景點,梵爾賽宮殿。

 在英國學嘢時,同事所攝。



13 則留言:

Liu 說...

一把辛酸淚.
英倫海峽兩邊都美, 不美的是把關的那些人.
第一次坐船過海時, 因長途跋涉和無米落肚, 再加風浪, 結果嘔到七彩,
差不多由開始到尾段.
不要以為我體質差, 當晚同我一樣輪廁所的, 仲有好多鬼仔鬼妹.

海底隧道一開, SEALINK 就冇生意了, 工潮又多, 結果摺埋, 後來賣了給另一集團同改了名............

四零後 說...

那年,從英出發去法那程船,由於天氣惡劣,英法海峽非常風高浪大,途中多番船被大浪抛起又插回浪中,從舷窻看見船頭沒入浪中,坦白說,心驚膽戰,嘔吐大不乏人,包括馬華兩位女士,回程時風平了一些, 浪還是很大.......
那年代, 英工會罷工浪潮一浪接一浪,社會很多不便, 對我這外人當然也有很多活動的阻礙。
又當年IRA活動非常頻繁,曾經一晚,睡夢中被炸彈爆炸震醒,原來所住酒店旁的另一酒店被攻擊。

Liu 說...

講起安兄的舊公司,想起以前鄉下仔的玩意 :汽水蓋,公仔紙………仲有煙仔包裝紙。
乜鬼都可以收集一大堆,乜鬼都可以用來玩用來交換。

Liu 說...

我想安兄手頭相部一定有好多本,竟然成四十年的舊照都保存這麼好。

四零後 說...

想當年,家貧,沒有玩具,只有每年兒童節,舅母不知從那兒取到鐵皮玩具給我,其他都是街上拾來的破品,或自製。
老鬼是受過紙製造訓練的,不過學完並無用處,一世人都係靠把口搵食,最叻係吹水,屎坑關刀,一事無成。
你又如何?海外多年,肯定一技旁身。

Liu 說...

相比安兄, 自愧不如.
中學之後 , 本來想留學楓葉 , 但剛一開始發夢己晨光大曉.
做了4年建築 , 但數學不精, 讀不成建築師工程師夢. 口才膽量管理手段冇樣得, 想做地盤經理亦冇可能.
偶然有機會出國 , 以為有得執, 結果是做豬肉佬.
踎左2年半,又踫著政變, 於是收拾行裝, 打算去浪漫的花都 , 千金去盡之後, 了此殘生........
點知機緣巧合, 又重入學園讀廣告插圖設計 , 點知時間花左, 先知道那國家的排外, 沒國籍根本找不到工作 , 而回港, 更不用想, 那邊叻人多的是..............
於是......開始借酒澆愁]...................

四零後 說...

也曾隨師學畫,不過無耐性,無堅持,又係得過吉字,當年幾個師傅都是名師,如今後悔不已。
正規學歷真係冇,都係左學一些,右學一些,不過香江八十九十年代經濟起飛,做行街都算搵到溫飽,移民二十年有多,就頭頭碰著黑,乜都做,結果乜都死,除咗花盡帶來積蓄,得個吉, 如今靠政府"大家拿"幫補,勉強渡殘生也。
再過了這幾天,希望能隨懷舊一樣,學下寫字咯!
明年若有適當時機,如有旅行團,過來探下你。

Liu 說...

安兄詩作畫作, 是我一直響往和學習的對象.
現在有了好筆好墨好印, 自應[ 快馬加鞭] , 以免令人失望.
我還是老一句: 這不是為自己 [ 過日晨] , 這是為下一代留過見證.
我看到安兄在回應時, 文字不同 , 差不多就肯定安兄一直有寫[回憶錄]....
這是好事.
酒鬼以前有寫, 但[傳宗接代] 無人, 就不寫了.
..........................................
上海行就這麼完結, 真的非常又非常的令人[ 意猶未盡].
明年有機會 , 請也再續. [四大佛教名山] , 我還是想知道的.

Liu 說...

多了一行, 呢D合家富竟刪了......P 你老母機械人....
..............................憑記憶補寫:
謝謝安兄好意.
以前有朋友要來, 我說與其花錢在這垃圾地方 , 不如多到國內走走, 看看真正的中華大地...........也為建設祖國出一分力.
朋友以為我不想招呼 , 也以為我[左得太甚].....斷交了.

Liu 說...

我不是個人生順遂的人.
我中學時到鄰區的Fanling Royal HK Golf Club做執波仔的時候已知道.
人家遲我入行, 不出3月, 由C牌升B , 我呢? 做了4 年, 永遠的C 牌.......
...............................
[懷舊] 是個很好的榜樣 : [淡薄自甘] , [ 不怨不恨] , [超越凡塵].
雖住[ 劏房] , [但喜簞瓢炊未斷, 雖簡陋 , 亦無妨].
就這一點, 我學不來.

Liu 說...

既然安兄去拜觀音還願, 我也不妨說一下[罪孽].......
從自己的一生, 我想人生真的有一種[ 孽].
種甚麼的因, 得甚麼的果.
我老父當年把[未訓醒] 的傻仔留在山卡拉, 可能就是上一代留下的果....................
當然如果要用洋人的科學基因, 我還是會有另一番解釋的...............
太複雜了, 很累.

Liu 說...

我從來都認為互聯網是世紀騙案.
仍老母合家富, 只因人家多了一行字就刪了人家心血, 我真係想XYZ........
撲你個K 啦G 網.

四零後 說...

移民前夕,曾三仔乸到牙賣加一個星期,那裡風景如畫,海水清澈見底, 不過一步出酒店,危機重重, 由友人介紹了一中年土人白牌客貨車,該土人滿臉風霜,我們决定包他整個旅程,價也不跟他太還價, 信朋友也, 這白牌佬, 開心不已, 跟著忠告,千萬不要離開他視綫, 中午吃飯請埋他,更感謝不已,整個星期,有如多一保鏢, 聽他訴說牙賣加國情,社會情,人情,不禁感慨, 大英帝國真的好事做盡,當每殖民地要自立時,英國佬一定是佈置大量地雷,令到當地"民不聊生""亂世"!一如香港………。
老英老美都是如此,相信你僑居之地也是, 本是世外桃源,可惜人為不臧, (尤其他們所製造的"知識份子"接班人,絕對大部份是萬般作惡份子),在英美表面離開後,那些他們培養出來的高分低賤知識份子一定是把世外桃變為地獄。