2015年5月2日星期六

六十年代打工仔之搵食艱難~~~唔知算唔算亂世同埋民不聊生呢?

 https://www.youtube.com/watch?v=egKcVWOz3to
許冠傑

半斤八兩


我地呢班打工仔, 通街走糴直頭系壞腸胃;
搵個些少到月底點夠駛(歪過鬼),
確係認真濕滯, 醉弊波士郁嘀發威(顛過雞);
一味系處系唔系亂黎吠, 翳親加薪塊面拉起惡睇(扭嚇計)!
你就認真開胃! (半斤八兩)做了隻積咁嘅樣;
(半斤八兩) 濕水炮仗點會響(半斤八兩)。
夠羗呀楂槍走去搶, 出左半斤力, 想話攞番足八兩?
家陣惡搵食, 邊有半斤八兩甘理想(吹脹)!
我地呢班打工仔, 一生一世為錢幣做奴隸,
個種辛苦折墮講出嚇鬼(死俾你睇)。
咪話無乜所謂(半斤八兩) 就算有福都無你享,
(半斤八兩) 重慘過滾水淥豬腸(半斤八兩) 雞碎甘多都要啄。
 想當年, 六十年代, 在中環工作, 中午食飯係大問題, 唔係話無地方食飯, 而係"食唔起", 

一就係上工會食, 中環永吉街有個洋務工會, 是紅朝機構, 充滿"工人友愛", 食品平夾企理, 係屬於半自助, 自己買"飛",自己攞飯餸, 食完自己收嘢攞去俾工友洗。不過.....係有啲"唔方便"....。

另外, 梗係士丹利街一帶, 本來仲有好多茶樓, 好似蓮香、得雲、萬國、於仁等等...等等, 還有告羅士打, 紅寶石、蘭香閣, 安樂園等等...., 第一人頭湧湧, 第二花費不起, 所以加咸街, 士丹頓街大牌檔, 小飯店就係首選!

當時士丹利街有一間小飯店, 叫做華英飯店的, 價錢合理, 起菜快, 仲快過家陣嘅快餐店, 老板好照顧打工仔, 點解咁講, 原來佢知道, 廣東人食飯冇湯好難哽, 所以一定煲好菜乾煲豬肉, 到中午時候, 放晒係門口果個石屎躉上面, 係綠色意大利批盪磨光, 呢間飯店, 如無記錯, 係用綠色為主。

嗱, 打工仔, 好多時手緊, 冇乜錢係袋, 但係又想飲湯送飯噃, 咁點呀?

呢間飯店, 就把煲豬肉湯分為兩種, 一重係"淨湯", 行上術語叫做"吉水", 收五毛子!
嗱, 如果剛出糧, 有多個仙係袋, 咁! 奢侈啲, 就大大聲咁同飯店老細講, "要煲豬肉!", 呢個時候, 佢就攞碗有幾塊五層樓的多肥少瘦嘅豬肉嘅菜乾煲豬肉湯咯! 盛惠七毛半(一文?)!!!

本人多數月頭就"煲豬肉", 月尾就"吉水" 。

最多就係叫雞鵝飯, 又係有兩種選擇,碗裝或碟載, 相差四五毛子, 如無記錯, 都係個二至個半左近, (時代久遠, 依依稀稀而已, 但係唔會太過相差遠!)。

燒鵝, 其實好多店舖都好過"爭身家"果間, 可能我唔好彩, "長大成人"之後, 工作關係, 亦係揩有成就老友油, 都去過"爭身家"果間燒鵝名店幫趁過多次, 好好好可惜也好好好好好遺憾, 竟然沒有一次啲燒鵝係"入得口"嘅! 都係我"無運",無關該店出品, 先此聲明!

除咗叫雞鵝飯, 本人最鍾意係叫"蒸魚", 一舊大塊大魚腩, 加埋東莞或惠州梅菜, 嘩! 到家陣都流口水, 都係二三文, 又係糧頭果幾日先至敢叫!

今時今日, 啲八九十十後, 成日話, 你地啲死唔去, 老不死、廢柴、阻住地球轉嘅垃圾、維園阿伯, (某理大教授及高燈人語! 梗係唔認同家陣後生嘅民.., ...主精神啦, 你地果陣物價平呀嗎!!!

喂, 哥哥仔, 一餐飯食咗二三文甚至三四文, 好犀利咖! 點解, 果陣時, 人工得二百幾三百多一啲咋! 計下消費比例, 真係民不聊生咖!!!!


                              華英飯店大概位於78號左右, 其老闆係東莞樟木頭人。


                            碗裝雞鵝飯, 再加煲豬肉湯, 內有三四塊五層樓"肥"豬肉。

                                             蒸大魚, 大舊魚腩, 大撮梅菜, 香! 滑! 嫩!


夜晚果餐, 到我上夜校的日子, 學校在銅鑼灣道附近, 放工去何處祭五臟? 又係錢的問題, 金錢不是萬能, 但係冇就萬萬不能!

最後搵到檔大牌檔, 平!平!平! 仲要多選擇!
就係家陣渣甸坊福興里, 上海一品香附近, 家陣好似仲有大牌檔, 但係應該唔係六十年代果檔了!

該檔是打冷檔, 賣的是潮式街坊勞苦大眾食品, 魚飯, 豬頭肉, 煮魚, 芽菜等等。

本人幫趁來來去去幾樣, 幾毛子芽菜, 無寫錯, 幾毛子豬頭肉, 一條類似紅衫魚嘅魚仔, (當年紅衫魚係基層人才食的, 賤魚也, 可是今天丫環變咗格格, 身格高如樓價! ), 再加碗白飯, 咁, 個零兩文又一餐!


 左上:豬頭肉, 右上: 魚仔;  左下:白飯, 右下: 清炒芽


今時今日, 青春聞煮夢裡人,今日又手機拍下東洋美食, 明天又手機拍下意大利特式, 後天韓粉烤肉, 跟住又話過東洋"血拚, 長假期又話去土耳其睇棉花堡, 哎吔,乜又有新智能手機, 哎唷, Suki , Muji , 幫我搵人霸一個俾我啦, 哎吔吔, 乜乜又出咗乜喎................


跟著>>>>>>>我要聞煮, 我要真補吮<<<<<<嗚嗚, 校長唔俾我講粗口, 唔"飛呀", 對佢, 要佢下台....嗚嗚嗚,,,,.....!!!!阿媽....今時今日香港真係亂世, 民不聊生......