2016年3月15日星期二

圖書館- 香江VS温哥華

秋葉阿姨講起香江中央圖書館, 這圖書館花錢不少, 設備亦是非常不錯, 可惜, 外表係老鬼眼中, 係有的嘥咗, 配合唔到裡面嘅優秀。

不妨晒一晒温哥華中央圖書館俾阿姨, 睇下係唔係有的………。






其實温哥華中央圖書館同香港中央圖書館面積差唔係好多咋, 好似香港果間仲大的, 不過建築的美感, 好似………。

(圖片全來自互聯網)

左腳趾公屈曲時會痛, 右腳踭位也會痛……痛風兼骨剌。


年紀大,機器壞,這是人間定律, 很少人、其實係冇人會逃得過這定律,只是遲或早的問題。

老友訴說情況, 老鬼這個黃六遙遠斷症, 痛風及骨刺也! 無乜嘢可以醫到根治噃。只可以忍下痛,注意下飲食,係老外地方,用叻係整幾片TYLENOL,係咁多噃,老外醫生好多時唔多願意開處方藥,除非你同佢好鬼熟同埋真係好鬼痛,不過佢會千叮萬囑,唔係食咁多,副作用喎。


什麼是痛風症?

痛風是血液中的尿酸含量高(生產太多或排出太少),引致凝成結精體,以致關節發炎及突然劇痛。尤其是腳的大趾、腳跟、肘...。有時結精在外耳,腎引至腎病。
痛風是由單鈉尿酸鹽(MSU)沉積所致的晶體相關性關節病,與嘌呤代謝紊亂和(或)尿酸排泄減少所致的高尿酸血症直接相關,特指急性特徵性關節炎和慢性痛風石疾病,主要包括急性發作性關節炎、痛風石形成、痛風石性慢性關節炎、 尿酸鹽腎病和尿酸性尿路結石,重者可出現關節殘疾和腎功能不全。

痛風常伴腹型肥胖、高脂血症、高血壓、2型糖尿病及心血管病等表現。

痛風依病因不同可分為原發性和繼發性兩大類。原發性痛風指在排除其他疾病的基礎上,由於先天性嘌呤代謝紊亂和(或)尿酸排泄障礙所引起;繼發性痛風指繼發於腎臟疾病或某些藥物所致尿酸排泄減少、骨髓增生性疾病及腫瘤化療所致尿酸生成增多等。

英文名称gout 
由於它影響的關節沒有固定,謂之風。跟吹風無關,中醫的風並不是跟物理現象的風同絕對的相等意思, 只是形容病情及病癥的一種情况, 很多病的病癥是來去如風, 感覺上又是飄飄渺渺的, 所以以風來形容, 跟天氣亦無直接關係。

一般人時常痛風混淆風濕、其他關節炎。 
如果未能立刻看醫生,可用冰敷暫時舒緩痛楚,跌打酒對減輕痛楚沒有什麼作用

為甚麼會有尿酸高,或痛風症?
尿酸高的原因很多,主要分兩大類:

一、身體產生的尿酸太多:
二、 原發性的尿酸過高

食物中嘌呤太多,如內臟、肉類...,運動飲酒肥胖各類的酵素缺乏症
溶血或其他骨髓中新陳代謝增加牛皮癬
 
身體排洩的尿酸太少原發性的尿酸過高各種腎病尿崩症血壓高血酸中毒、鉛中毒、副甲狀腺素過高、甲狀腺素過低
藥物:如利尿藥、酒、柏金遜病藥、....
 
如何處理痛風症?
臥床休息,抬高患肢,冷敷,疼痛緩解72小時後方可恢復活動。儘早治療,防止遷延不愈。應及早、足量使用以下藥物,見效後逐漸減停。
(1)非甾類抗炎藥(NSAIDs)
(2)秋水仙堿
(3)糖皮質激素

驗血以測知血液中的尿酸含量,也可能安排患者接受X射線檢查。
用抗炎藥物,助關節消炎止痛。患者在每次發作時服藥後,在二十四至三十六小時之內,徵狀應可緩解。
經常覆發或血中尿酸過多的人,可能要長期服食藥物以保持尿酸含量接近正常。 
保持健康、不要過重、避免吃某些食物如各種內臟、戒酒,及不要做可能引發此病的活動等。 
由於尿酸太高可影響腎功能,須服食降尿酸藥。亦不應自行配藥,不適當地服降尿酸藥,亦會影響腎功能。 
(老鬼按:以上由(1)開始,講咗等如無講,老外西醫知道點醫,點開方,不過抄書又抄埋咋。)
如何預防痛風症發?痛風病人應如何注意飲食?
飲食應低熱量、低嘌呤、低蛋白、低鹽低脂能量飲食,,減少尿酸攝入、增加排出。曾引起發作的食物、酒類或活動,都要避免。保持合理體重,戒酒,多飲水,每日飲水2000ml以上。避免暴食、酗酒、受涼受潮、過度疲勞和精神緊張,穿舒適鞋,防止關節損傷,慎用影響尿酸排泄的藥物如某些利尿劑和小劑量阿司匹林等。

戒食嘌呤含量高的食物任何動物的任何內臟尤其是肝、腎、胰、腦
紅肉如牛肉、牛舌、牛仔肉、羊肉、鷓鴣、豬肉、乳鴿

海產尤其是魚仔、魚頭、沙甸魚、鰽魚、鯉魚、鱸魚

如有必要,長期服食藥物,使尿酸含量降低。服降尿酸藥的初期,可能還會急性發作。 
長期服藥和治療,可以預防嚴重的併發病。

老鬼對痛風有過方法,當佢隱隱發作時,馬上走去買幾枝大SODA CLUB水,即係較酒同雞尾酒或菓汁飲品果的 Soda水, 應該好鬼平架, 然後切二三片檸檬, 檸檬搵少少大熱滾水淥一淥,攤番冷,然後檸檬連涷咗啲少少檸檬水溝埋Soda水飲,早一杯8安士杯,午一杯,晚一杯, 有好轉就減為早晚,再好的,一日一杯。

另外,真係要戒酒,尤其啤酒,戒食牛雜,豬膶。


中醫方面,痛風屬於"痹証"範圍,多由嗜食肥甘,濕熱痹阻,氣血不暢,肝腎虧虛云云。
方劑不少,不過中醫治病,不同西醫,要因人而異,冇乜可能一方治萬人,所以不能千里電波問診兼處方,况且老鬼無牌無證無証,唔敢亂噏。

不過,所知道,又自己體驗過,煲下苡米水飲下, 都有的幫助,苡米,老外也用,隨時買到,試下冇乜大碍,一飯碗苡米,煲一公升水,滾後中火九個字收火當汽水飲, 如果有菓皮,整一片落去。

凡有唐嘅地方,就有藥材舖,唔知你果便有冇咯,如果有,買隻成藥叫六味地黃丸,平時用吓都有防治作用,主要係滋補肝腎為主。

酒就真係要飲少的,仲有,如果戒唔到嘅,咁就要買"靚酒"、"好酒",唔好飲土炮, 好似十八年嘅Chivas等等。啤酒就真係最好唔飲, 要飲就反而要飲土炮,唔好飲進口,越新鮮越好,不過千勿過量,去鬼削腎架。

腳踭方面,唔使講, 骨刺也! 又係因為肝腎俱虚引至, 中醫之所謂腎虚,並不簡單的話係個腎,而係綜觀全個生育及泌尿及乜乜物物,是人的體質極為有關嘅防治對象, 男士如果防空部隊訓練過多, 尤其中年以後,的而且确,确而且的對對痛風呀,骨刺呀等等牵涉肝腎的有不良影響。

如要補腎,好多傳統方及食療方,當地藥材舖大哥大姐都會執。

另外,有一方法,不過要好有耐心,就係食完晚飯,將近上床,揾個洗衣盤,或水桶,可以浸隻腳落下過腳眼,倒的你自己可以忍受到嘅熱度嘅熱水落去,再加大號潄口水蛊熱嘅白醋,又係自己試啱水温,夠熱但係唔盪傷自己嘅,將隻腳浸落去,稍涼又加番一的熱嘅,三個字到半個鐘,晚晚如是,試佢半個月,睇下有冇改善,有嘅繼續,直至好晒。

另外,睇下果邊唐人超市或藥材舖有冇隻香港黃乜益活絡油,有就買翻嚟,搽患處腳踭,然後用個吹頭風筒向患處慢慢用熱風吹,又係小心唔好太埋太熱辣到自己傷晒,老鬼唔賠架!

如果冇果隻牌子,其他乜乜活絡油都可以試下,效果唔知, 不果始終都能舒緩下, 其實乜乜物物油成分都係大同小異,當然係有少少唔同,乃係秘密也!

痛風及骨刺,老鬼所推薦都唔係值錢同難揾,尤其侵腳,係好有益,同好催眠,保健好方法之一。

浸醋,買老外醋,切勿買祖國醋,因為唔知內容係乜!食用嘅更加唔好!