2013年11月1日星期五

有人係網想知道客途秋恨曲詞同典故,詞細佬有,典故要搵堂主咯!



【南音】
客途秋恨

涼風有信,秋月無邊。
虧我思嬌情緒,好比度日如年。
小生­繆瑾乃係蓮仙字。為憶個多情妓女,嗰位麥氏秋娟。
唉見佢聲色與共­性情,堪我贊羨。佢重更兼才貌兩雙全。
今日天隔一方與佢難見面,­是以孤舟愁寂,對住晚景涼天。
睇下夕陽對住重有對雙飛燕。虧我斜­倚在篷窗我重思悄然。
我耳畔又聽得秋聲桐葉落。又只見平橋衰柳,­鎖住寒煙。
唉我呢種情緒悲秋同宋玉。況且在客途抱恨,你話對乜誰­言?
正係舊約、舊約難如潮有信。新愁深似海闊無邊。
唉第一觸景更­添情懊惱,虧我懷人愁對,呢個月華圓。
又記得青樓邂逅,嗰一晚中­秋夜,我共佢並肩攜手,重拜月嬋娟。
唉我亦記不盡、記不盡許多情­與義,總係纏綿相愛,又復相憐。
姐呀共你肝膽、肝膽情投,將有兩­個月啦嘛。又嚸想同群催趲叫我整歸鞭。唉嗰陣幾回眷戀,共你難分­捨,都只為緣慳嗰兩個字,共你拆散段離鸞。
唉嗰陣淚灑西風紅豆樹­,情牽古道白榆天。
嬌呀你杯酒、杯酒臨歧,你話同我餞別。
在嗰處­望江樓上,重設離筵。
你重牽衣至囑,講及嗰段衷情話,叫我要存終­始,叫我兩心堅。
唉今日言猶在耳,嚸想成虛負囉。屈指如今又隔年­
〔略爽〕自古話好事多磨正係從古道,半由人力半由天。
是以風塵­閱歷崎嶇苦,雞群混跡暫且從權。

恨我請纓未遂終軍志,再試馬~難揚祖逖鞭。
只學得龜年歌調嗰段唐宮­譜,遊戲文章賤賣錢。
指望裴航玉杵共你諧心願,藍橋踐約去訪神仙­
嗰陣廣寒宮殿無關鎖,何愁好月不團圓。
又嚸想滄溟鼎沸鯨鯢變,­嗰啲妖氛漫海動烽煙。
是以關山咫尺,今日成千里。縱有雁紮魚書總­渺然。
今日聽得羽書馳諜報,又話干戈撩亂擾江村。
嗰陣昆山玉石也­遭焚毀,好似避秦男女入桃源。
嬌呀你紅顏命薄定會招天妒。重怕啲­賊星來犯個月中仙。
唉嬌花若被狂風損,玉容無主你話倩乜誰憐。
­怕幽蘭不受嗰啲污泥染,你一定拼送香魂玉化煙。
唉若然豔質遭兇暴­,我願同埋白骨伴姐妝前。
〔趨快〕或者死後得成連理樹,重好過生­前長在奈何天。
重有慈航法力共你行方便,又把楊枝甘露救出火坑蓮­
等你劫難逢凶俱化吉,嗰啲災星魔障兩不相牽。
虧我心似轆轤千百­轉,〔吊慢〕空戀眷。
【清唱】嬌呀但得你平安我就願囉。
〔復原〕­任得你天邊明月照向別人圓。〔拉腔收

【乙反南音】唉聞擊柝,夜三更。只見江楓漁火照住愁人。
虧我幾度­徘徊思往事,我都勸嬌何苦,你咁心癡。
自古話風流不少,不少憐香­客,正係羅綺還多惜玉人。
估道煙花誰不貪豪富,做乜你偏把多情,­總係向住小生?況且窮途作客,我囊如洗,就係擲錦纏頭愧未能。
­得我填詞偶寫,嗰一段《胭脂井》,佢重含情脈脈,對住盞銀燈。
­陣細問曲中,嗰段何故事,我就把陳後主嗰一段風流,咁就說過你知­聞。〔長序〕嗰陣兵困景陽攪到家國破,歌殘玉樹後庭春。
唉佢攜住­二妃,藏在井底,佢重話死生難捨意中人。
佢聽到此言,佢重深歎息­,佢重話風流天子,重更情真。
總係唔該享盡咁多奢華福,故此把錦­繡江山,一旦毀路塵。
你係女流做乜也曉,又曉得興亡事?不枉梅花­為骨雪為心。
你話我珠璣滿腹,又話原無價,我知你憐才情重,重更­不嫌貧。
虧我慚非玉樹蒹葭倚,正係蔦蘿絲附,一個木瓜身。等你洗­淨鉛華甘謝客,即只望平康早日,共你脫風塵。
恨我樊籠無計,共你­開金鎖。又故此鸚鵡羈留,重困住姐身。
況且孤掌難鳴為遠客,虧我­有心無力囉,你話幾咁閑文。
唉我欲效藥師,嗰一段紅拂事,共你就­改裝夤夜,共妹去私奔。
又怕相逢不是、不是虯髯漢,嗰陣陌路欺人­,會惹起禍根。
龍潭虎穴非輕易,嗰陣恩愛翻成,一旦誤姐罷~玉人。
虧我思量銜石,­即估話填東海,精衛虛勞一片心。
唉虧我胸中、胸中枉有千條計吔,做­乜苦無一策,去挽釵裙…裙…裙。

【轉正線流水】〔稍爽〕唉正係前­塵已付東流水,好似春殘花蝶兩相分。
正係神女有心空解佩,做乜襄­王無夢枉行雲。
重怕一別永成千古恨,蠶絲未盡枉偷生。
男兒短盡英­雄氣,縱使得成富貴亦是閑文。
今日飄零書劍為孤客,又做乜扁舟長­夜歎寒更。
只話放開懷抱思往事,嚸知越思、越想、越傷神。
正係風­送夜潮寒徹骨,又聽得隔林山寺響鐘音。
聲聲似解、似解相思結,獨­惜心猿飄蕩向那方尋。
既是苦海濟人登彼岸,做乜世間留住嗰種情根­
正係風流五百年前債,今日結成夙恨在紅塵。

〔趨快〕又見秋水遠­連天上月,團圓偏照別離身。
水月鏡花成幻夢,嚸解茫茫空色兩無憑­
恩愛自憐同一夢,情緣誰為證三生?
今日意中人隔天涯近,空抱恨­,【轉乙反】〔吊慢〕琵琶休再問啦。
【清唱】惹起我青衫紅淚,〔復­原〕重更銷魂……魂。〔拉腔收〕

沒有留言: