2021年6月13日星期日

端午, 愿大家平安免疫, 吉祥健康!

端午, 愿大家平安免疫, 吉祥健康!

《滄浪之水》最早出自《孟子·離婁章句上·第八節》

原文是:

孟子曰:“不仁者可與言哉?安其危而利其菑(粵音:寨),樂其所以亡者。不仁而可與言,則何亡國敗家之有?

有孺子歌曰:

“滄浪之水清兮,可以濯我纓;滄浪之水濁兮,可以濯我足。”

譯文:滄浪的水清,可以洗我的帽纓;滄浪的水濁,可以洗我的腳。

孔子曰:“小子聽之!清斯濯纓,濁斯濯足矣,自取之也。

夫人必自侮,然後人侮之;家必自毀,而後人毀之;國必自伐,而後人伐之。”

太甲曰:“天作孽,猶可違;自作孽,不可活。”此之謂也。”

另有出典自屈原《楚辭.漁夫》

屈原既放,遊於江潭,行吟澤畔,顏色憔悴,形容枯槁。

漁父見而問之曰:“子非三閭大夫與?何故至於斯?”

屈原曰:“舉世皆濁我獨清,眾人皆醉我獨醒,是以見放。”

漁父曰:“聖人不凝滯於物,而能與世推移。世人皆濁,何不淈其泥而揚其波?眾人皆醉,何不哺其糟而歠其醨?何故深思高舉,自令放為?”

屈原曰:“吾聞之,新沐者必彈冠,新浴者必振衣;安能以身之察察,受物之汶汶者乎?寧赴湘流,葬於江魚之腹中。安能以皓皓之白,而蒙世俗之塵埃乎?”

漁父莞爾而笑,鼓枻而去。

乃歌曰:“滄浪之水清兮,可以濯吾纓;滄浪之水濁兮,可以濯吾足。”遂去,不復與言。

老安按曰, 當日果條蜑家佬同條戇居公知,高知傾唔埋欄, 心中暗哂:

“曉! 仲話讀咗咁多書,又話做官又話呢話路,原來咁唔能化,郁的話“政府嘅錯、領導嘅錯、社會嘅錯、藍人嘅錯,曉! 佢自己就冇能錯,成夠日話的人唔能聽佢意見。鵰奶摩! 咁,佢夠唔聽人講咯! 唔啱佢自己嘅,咁又話乜漆素球,兩隻手指,佢路迷! 咁能讓!!!唔能死都冇救用啦!

曉! 仲話讀咗咁多書,又話做官又話呢話路,原來咁唔能化!

唔能死都冇救用啦! ”

蜑家佬搖頭嘆息而去,唱曰 “讀咁能多書,原來係白痴!!! 修法修律啲人,其實係腦筋黐!!!滿口這個那個的公知,其實係化糞池!!!成班垃圾唔知讀嘅係乜書!!!喎呵!!!老夫搖下搖下搵下清茶淡飯! 逍遙自在冇啲契大咁能豬!!! 端午到來,同老嘢整番隻裹蒸糉,開枝洋酒最合時!

喎呵! 真係怕能咗啲公知, 高知同埋啲大律師!!!……依依咭咭, 而而仡仡…嘰嘰拮拮”

祝各位親朋好友,端午大吉! 免疫除病!健康長壽!


3 則留言:

wei-wei 說...

嘩!安哥獨個兒帶金帶酒海上扒龍舟! 浪大風勁, 請問安兄之目的地是那裏呀?

四零後 說...

非常渴望回流返家鄉(不是香港,是母鄉或父鄉), 係楓葉,住夠了, 另外, 今天的楓葉跟三十年前的已經完全不一樣!!!沉淪!

wei-wei 說...

人生七十古來稀, 我們都年近八十了, 一動不如一靜, 學習隨遇而安吧!