2020年5月1日星期五

"山伯臨終"用嚟賀壽!!!

香江話舊之粵曲狂潮及歌伶火熱的五、六十年代。

當年, 香港一般老百姓工餘的娛樂生活完全乏善可陳, 一是聽麗的呼聲, 或是當年正常人運作的香港電台, 還有澳門的綠邨電台(天空小說最勁), 其他的主要是映話戲, 電視是麗的有綫, 六七年香港大暴動前不久才有無綫電視, 除了以上的就是港島新填地同荷里活道的大笪地的夜市, 九龍就只得廟街了!

於是乎, 廣州遺風移來香港, 香港的酒樓茶室,遂乘而設立所謂菊部的粵曲歌壇, 南方紅豆的一枝遂在香港九龍有其一位置, 歌伶亦可以求生, 中環有幾間茶樓晚上多設有歌座, 一般打工一族, 晚飯後可以到此一邊歎一盅兩碟, 最多炒碟牛河或肉絲炒麫便可聽曲捧塲一晚!



昔日曲壇是基層打工仔的舒緩壓力之所, 香港在九龍油麻地有一間茶樓竟然維持到九七後一段日子! 夠堅强!

至於一些有筵席的大型茶樓酒樓, 一樣在客人的喜筵壽宴之中, 增彩添姿, 加設曲藝之壇, 於賓客杯觥交錯之間, 高興,高興。

講到此, 或曰, 關你老安乜事?

啊哈, 就關我事, 當年在港英政府工作為低端公務員, 薪金微薄到貧窮綫之下下, 每到二十零號便難以為計, 又一個當年, 當年幾條靚仔的組長,他原來有秘撈兼職, 見條靚仔安皮黃骨瘦, 營養不良, 又知當年的安仔曾學電氣,電器, 於是乎, 叫我, 有冇興趣跟佢夜晚搵食, 當然好啦, 咁就下班後跟佢開工。原來鍾老達(組長大名)係"音樂家"弦索琴鍵皆能, 他就是那些晚上菊部曲壇的樂器伴奏師傳!

老安不懂音樂, 叫我跟他作什麼?



當年上環最多, 添男, 平香呀都有!

此照片應是廣州的, 但香港茶樓的情景相若,只是茶博士冇白衣白帽咁衛生。

原來, 那個時候的酒樓茶室, 基本没有任可音響設備之設, 歌班要自來設備, 未開壇之前要搭電試咪, 在演唱中途要防止音響慣低, 打烊後拆電綫收拾又係要人, 而當年曲壇一片火熱, 電燈仔唔夠使, 於是乎,跟著大佬變咗有多餘錢可以使!


舊上環街市對正的大厦, 裡面有一間較巨規模的酒樓, 當年最多是在此搵錢!隱約叫新光!

又變咗晚晚有曲聽, 有靚女睇, 有的歌伶是年輕貌美的!

搵到幾幅舊照片, 於是懷舊起來, 白頭老嘢話當年!!!

不是吹水, 不昰作古仔, 當年, 廣州出咗一首流行一時的粵曲, 由名伶陳笑風唱的, 叫做"山伯臨終",街頭巷尾都聽到此曲!


有一晚, 某酒樓是擺壽筵的, 正慶高彩列之下, 主家竟有一親友, 要點班主唱此曲, 眾藝人當堂企係度, 該親友及其他人竟一再催促, 客人至上, 唯有賀壽變成臨終絕唱!



小明星的一曲夜半歌聲情繫老安一生!